søndag 18. januar 2009

Strikka dress i to deler








Eeeendelig ferdig med denne. Den har vært seig å strikke på, for jeg ble så lei...


Buksa gjorde jeg ferdig tidligere i høst, men gjorde den supertabben at jeg ikke sjekka partinummer før jeg begynte å strikke. Dermed endte jeg opp med to tydelige skiller på buksa. (øverst mot linningen, og nede på det venstre beinet). Oppdaga selvfølgelig ikke det før buksa var helt ferdig, og ikke pokker om jeg orka å rekke opp ALT. (den strikkes fra midjen og nedover...) Så da gikk liksom litt av lufta ut av meg på genseren, men nå er den i alle fall ferdig.
(fargene blir fortsatt ikke helt korrekte... *ønsker meg nytt fotoapparat* )
Hele dressen er strikka i Mor Aase Superwash på pinne nr 2 1/2 og 3 1/2.

3 kommentarer:

Tone sa...

Kjempefint strikkasett..jeg begynte på et sett til Sebastian i fjor en gang..og no må jeg vel rekke det opp og strikke det større..Godt man har bestemødre som e gald i å strikke..ellers hadde vel ungan froset i hjel på vintern;)

Lise sa...

Knallfint sett! Og så jevnt og fint du strikker!

Hanne Line sa...

Takk-takk. Joda, går greit med glattstrikk. Men vrangbordene mine blir så "slaskete" liksom. Tror ikke jeg klarer å strikke stramt nok. (derfor jeg liker å strikke vridde rettmasker i vrangborden).

Men som jeg sier, det blir alltid veldig fint når man damper strikkeplaggene ;-) *supertriks*