lørdag 14. mars 2009

Line Andersen-lua


Som så veldig mange andre har også jeg nå strikka "Look-alike-lua" fra Alpint-VM 2009.

Det er Lille Rosin som har laget mønsteret, og det var klart på bloggen hennes kort tid etter lua var vist på TV. (du kan finne det her)  Og i via blogg-nettverket, har mønsteret reist land og strand på kort tid, og lue etter lue er trylla fram på pinner i mange hjem. 

Og nå er også jeg den stolte eier av ei lue! :-D



Minstemor ville også prøve lua :-)

Lua strikka jeg på Artic fra Europris, og på pinne nr 4. Mønsteret er slett ikke vanskelig, og strikkinga går av seg selv. Perfekt håndarbeid mens man glaner på komaboksen, hehe.

Hvis jeg skal strikke lua flere ganger, tror jeg at jeg skal øke til pinne nr 4,5, i alle fall på selve lua. Vangborden ble grei sånn som den er. 

Takk til Lille Rosin som laga mønsteret! 


4 kommentarer:

Hanne sa...

Oi, den va kjempestili! Som du si så har æ bursdag snart. *hint hint*

Hanne Line sa...

Hehehe.... :-)

Lise sa...

Kor pæn du e!

Hanne Line sa...

Jau-hau... hehe.
Føler meg ikke helt vel i lue jeg da. Men prøver å "venne meg til" det *knis*