tirsdag 10. mars 2009

Annas muddar


Ble så inspirert av Lisemor, og de lekre pulsvarmerne ho hadde strikka, så jeg måtte jo prøve meg på disse jeg også. (og her slapp jeg jo å tre flere perler...*ler* )

Disse kalles for "Annas Muddar", og det er Stickfrossa som har laget oppskrifta. 
Jeg har strikka i Alpaka fra Schachenmayr på pinne nr 3,5,  og "muddene" ble kjempedeilige!
Disse kommer jeg nok til å strikke fler av tenker jeg... :-) (noen som ønsker seg sånne til jul? ;-) )

Jeg knota litt før jeg forstod oppskrifta, siden den står på svensk.  Men etter litt studering, så var det jo slett ikke så vanskelig likevel :-)

4 kommentarer:

Tone sa...

Jeg vil gjerne ha sånne til jul...eller til påske kanskje...lenge te jul...

Hanne sa...

JAH! Sånne ønske æ mæ tel jul! Æ e nemlig ikke så stødig i svensk, så kan æ ikke strikke dem sjøl...

Lise sa...

Wow! Så lekre de ble i hvitt! Mønsteret er enkelt når man strikker det litt, det siste paret strikket jeg uten.

Hanne Line sa...

Hanne...du har jo bursdag snart jo... ;-)

Lise - joda, mønsteret var jo kjempelett egentlig... Knota litt på første halvdel av den første, etterpå trengte jeg ikke mønsteret. (måtte bare kikke litt på de første to omgangene på "mudd" nummer 2, så var det plankekjøring).
Men et artig mønster å strikke ja :-)