lørdag 7. februar 2009

Pulsvarmere med perler




Enda en UFO ferdig...


Jeg blir like overraska hver gang jeg finner et sånt prosjekt liggende. For veldig mye er nesten helt ferdig, men likevel er det pakka bort og "glemt"... Sånn som disse pulsvarmerne. De strikka jeg rundt jul 2006 (var egentlig ment som en julegave, men kom aldri så langt). De var ferdig strikka og alt, og det eneste som mangla var å sy de sammen bak... Noe som tar ca 4 minutter, inkludert å feste trådene...
Nå har jeg et par nye på pinnene, siden jeg hadde rukket å starte på et par til før hele greia ble pakka bort...
Disse er strikka på pinne nr 3, og med Mor Aase babygarn (Rema 1000), og her har jeg brukt perler i blodstein.
(jeg tror det heter det? Nå ble jeg jammen meg usikker... Det er jo så lenge siden jeg bestilte de.)
Tredde alle perlene på garnet først, og la så opp 35 masker. Pulsvarmerne er strikka fram og tilbake, og perlene blir "lagt" inn i strikkinga på baksiden etterhvert.
Disse er utrolig deilige å ha på seg, og det er overraskende hvor godt de varmer om man fryser litt.
Hvis jeg skal strikke fler, tror jeg at jeg skal prøve et anna garn. For dette Mor Aase babygarnet stikker og klør litt...

2 kommentarer:

Tone sa...

Kor flink og flittig du e!
Blir nesten litt misunnelig når jeg ser kor mye fint du har laga,trur jeg og ska prøve å lage noen sånne pulsvarmera..veit ho Hilde har mange mønster på sånne...

Hanne Line sa...

Disse var jo nesten ferdige da... Hadde jo strikka de ferdig på forhånd, skulle jo bare sy de sammen... Holder på med enda et par nå... Har jo en haug med perler liggende etter min "glassperle-smykke" mani...